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Alt 26.07.2008, 16:57   #9
25Plus
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The only conclusion we can make is the following: for totally obscure reasons (or maybe only for cost-reduction purposes), Daihatsu offers a car that is totally unbalanced, on the verge of being outright dangerous !
The interior shows it, this BOON X4 is a low-end product. The engine is sports car-like, but the rest of the components like the gearbox, the steering and the suspension are the same as on any other BOON and simply do not belong in a 133bhp vehicle! Compare it to a Bugatti Veyron engine in a Cadillac: acceleration and straight line speed will be impressive, but getting to a corner is like jumping out of a plane without a parachute. More surprising is the fact that a week ago, we tested another Daihatsu, the Copen Ultimate Edition, that had a less powerful engine, but offered excellent road handling and magnificent braking capabilities.
Ist natürlich totaler Blödsinn, das der Boon X4 gefährlich wäre.
Daihatsu hätte dem Wagen einfach ein Sportfahrwerk, Sportsitze und andere Räder verpassen müssen, aber das ist ja kein Problem.
So sollte der Wagen dann aussehen... Daihatsu liefert eben nur die Basis.

Dass der Boon X4 in der Hand eines geübten Fahrers flott um die Kurven kommt zeigt ja das Video, das mein Bruder verlinkt hat.

Nach Europa wird der Wagen bestimmt nicht kommen. Der kleine Turbo ist extrem kurz übersetzt, typisch für einen Rennwagen, und der Wagen rennt bei knapp 200 in den Begrenzer.
Außerdem würde er von unserer Presse ebenso zerrissen und ein Schattendasein fristen.
Auch wäre er kaum günstiger als ein Fiat 500 Abarth, der einfach viel mehr Sportlichkeit ausstrahlt.

Mfg Flo
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