|  | 
| 
 | |||||||
| Registrieren | Fotoalben | Hilfe | Interessengemeinschaften | Kalender | Suchen | Heutige Beiträge | Alle Foren als gelesen markieren | 
| Die Cuore Serie (L55, L60, L80, L201, L501, L701, L251, L276) | 
|  | 
|  | Themen-Optionen | 
|  09.09.2005, 19:31 | #11 | 
| Gast 
					Beiträge: n/a
				 |   
			
			oha so langsam rutscht der groschen... un wo liegt nun das prob.. das macht alles mein Händler wenn was dran is
		 | 
|   | 
|  09.09.2005, 20:51 | #12 | 
| Admin  Registriert seit: 06.01.2003 Ort: Irgendwo im Winkel Alter: 56 
					Beiträge: 7.404
				 |   
			
			Jetzt dämmerts langsam, danke für die Erklärungen.
		 | 
|   |   | 
|  17.11.2005, 00:20 | #13 | 
| Neuer Benutzer  Registriert seit: 29.03.2005 
					Beiträge: 28
				Themenstarter |   
			
			Endlich kann ich die meisten OBDSensoren im meinem L251 sehen. Billig und sehr kompakt. http://www.omniauto.it/forum/index.php?showtopic=6786 Es is ein ELM323 OBD Geraet. Mein alias ist LucZan, wie hier MFG. Luca, Italy. | 
|   |   | 
|  19.06.2014, 15:33 | #14 | 
| Benutzer  Registriert seit: 02.09.2013 Ort: Algeria 
					Beiträge: 65
				 |   
			
			Hi every body, I don't know if I am in the right thread but I really need a quick answer: On the DLC connector of my Cuore L251, when I put a shunt between the 5th pin in the top and the 5th pin in the bottom (just as shown on the label on the hood) I got the EPS indicator blinking as follows: 5..7......5..7......5..7..... etc I wonder what means this code? Thanks for your help. | 
|   |   | 
|  20.06.2014, 23:05 | #15 | 
| Benutzer  Registriert seit: 02.09.2013 Ort: Algeria 
					Beiträge: 65
				 |   
			
			any idea please?
		 | 
|   |   | 
|  21.06.2014, 18:31 | #16 | 
| Benutzer  Registriert seit: 02.10.2004 Ort: Braunschweig Alter: 49 
					Beiträge: 38
				 |   
			
			I know it's a stupid question, but are you really sure it's DTC 57 ? I'm asking because I can't find that code in my L251 service manual... | 
|   |   | 
|  22.06.2014, 01:23 | #17 | 
| Benutzer  Registriert seit: 02.09.2013 Ort: Algeria 
					Beiträge: 65
				 |   
			
			My Cuore is L251, but EJ-DE engine. As shown in the picture attached, taken from my hood, with a link between 5th and 13th pins, I was able to see the EPS blinking as described above: 5 times, short blank, 7 times, long blank, etc. | 
|   |   | 
|  22.06.2014, 01:27 | #18 | 
| Benutzer  Registriert seit: 02.09.2013 Ort: Algeria 
					Beiträge: 65
				 |   | 
|   |   | 
|  22.06.2014, 02:03 | #19 | 
| 24/7 Poster  Registriert seit: 06.12.2006 Ort: Menznau LU/CH Alter: 44 
					Beiträge: 6.930
				 |   
			
			The bridge shown on your photograph is the one to check ignition timing. To read out error codes, it is a different one. Lets see, if I manage to find the Topic... give me some time for a trial please. If I manage to get it, I'll post the link. 
				__________________ Cuore L251 Bj 7/2003, Automatik:  Ausrangiert, leider! Citroen C1 Automatik BJ 2011:   Mofa: Dreirad auf Basis eines Amsler-Pony, Verbrauch Zweitaktgemisch: <3.5l/100km. Das grosse Artensterben auf dieser Welt wird den Menschen erst bewusst werden, wenn schliesslich auch der Tiger im Tank ausstirbt. | 
|   |   | 
|  22.06.2014, 04:16 | #20 | 
| 24/7 Poster  Registriert seit: 06.12.2006 Ort: Menznau LU/CH Alter: 44 
					Beiträge: 6.930
				 |   
			
			I Searched now for some time, and I found out, that your photograph  shows the right pins to bridge to get the error messages via MIL. http://www.daihatsu-forum.de/vbullet...-DE+Fehlercode In post #4 of the above link is the same problem mentioned as you described. Instead of the MIL, it was the EPS light blinking. Reisschüsselfahrer states there, that he then tried the pin besides that before an it worked. He wrote, that he just confused the pin-order... At your own risk then... The how-to here: http://www.daihatsu-forum.de/vbullet...t=16952&page=2 in post #13 is confirmed working, but the examples I found to confirm it working were all of EJ-VE vehicles. 
				__________________ Cuore L251 Bj 7/2003, Automatik:  Ausrangiert, leider! Citroen C1 Automatik BJ 2011:   Mofa: Dreirad auf Basis eines Amsler-Pony, Verbrauch Zweitaktgemisch: <3.5l/100km. Das grosse Artensterben auf dieser Welt wird den Menschen erst bewusst werden, wenn schliesslich auch der Tiger im Tank ausstirbt. | 
|   |   | 
|  | 
| Themen-Optionen | |
| 
 | 
 | 
|  Ähnliche Themen | ||||
| Thema | Autor | Forum | Antworten | Letzter Beitrag | 
| Zahle eins nimm zwei!!!! Cuore L251 Bj 04 1 Hand 134200km | pluschbeer | Die Cuore Serie | 14 | 18.12.2012 15:32 | 
| Daten zum neuen Cuore 7. Generation | Inday | Die Cuore Serie | 61 | 09.08.2007 21:06 | 
| Trevis genauso spritzig wie Cuore L251? | hai datsu | Daihatsu Allgemein | 9 | 17.03.2007 11:42 | 
| Crash Test Cuore (L251) | Micha77 | Die Cuore Serie | 13 | 01.02.2007 21:44 | 
| Sturz - Nachlauf - Spur Cuore L251 | LucZan | Die Cuore Serie | 5 | 09.01.2006 01:54 |